آشپزی وگان, غذای گیاهخواری, غذای وگان ایرانی, ناهار وگان

طرز تهیه سوسیس وگان برای گیاهخواران

سوسیس های وگان خوشمزه، سالم و گیاهی، افزودنی عالی برای یک وعده غذایی وسط هفته، باربیکیو یا پات‌لاک هستند. این سوسیس وگان ایتالیایی با فضای داخلی نرم و خوش طعم و بیرونی کمی ترد، مطمئناً تأثیری بر جای می گذارد. به علاوه، این دستور بدون گوشت، بدون گلوتن، بدون لبنیات، کم چرب، بر پایه گیاهی است و در صورت تمایل می توان آن را بدون آجیل نیز تهیه کرد!

سوسیس وگان بدون گلوتن

وقتی صحبت از جایگزین‌های گوشتی به میان می‌آید یک اشتباه رایج این است که تصور می شود طعم آن باید دقیقا مانند گوشت باشد تا خوشمزه شود. این دستور سوسیس وگان، لوبیا، آجیل، جو دوسر و چندین چاشنی را برای ایجاد ترکیب می‌کند. یک سوسیس گیاهی خوشمزه که قطعا سعی نمی کند از گوشت تقلید کند، اما وقتی این طعم خوب را می دهد، نیازی به این کار ندارد.

این دستور غذا تمام چیزی است که یک سوسیس گیاهی باید داشته باشد. دلچسب، سالم و سرشار از طعم! شگفت انگیز است که لوبیا سفید، گردو، جو دوسر و چاشنی ها چه کاری می توانند برای ایجاد یک سوسیس بدون گوشت انجام دهند.

 

به علاوه، این دستور غذا مانند سایر دستور العمل های گیاهی حاوی گلوتن گندم نیست. این باعث می شود برای افرادی که به گلوتن آلرژی دارند کاملاً بی خطر باشد!

ویژگی های این سوسیس وگان

این دستور سوسیس گیاهی نیز فوق العاده همه کاره است – به شما این امکان را می دهد که چاشنی ها را مطابق با ذائقه خود تنظیم کنید و حتی مواد را برای نیازهای غذایی خود تغییر دهید.

و البته در هر جایی که از هر سوسیس استفاده کنید، طعم آن ها خوشمزه است. به عنوان یک هات داگ وگان، در باربیکیو، در بسته بندی شده، با پوره و غیره سرو کنید. ویژگی های فوق العاده این سوسیس عبارتند از

  • بدون گوشت
  • بدون لبنیات
  • وگان
  • بدون گلوتن
  • می توان آن را بدون سویا درست کرد
  • کم چرب
  • حاوی فیبر، پروتئین و چندین ویتامین و مواد معدنی (از لوبیا سفید)
  • سالم، دلچسب و راضی کننده

طرز تهیه سوسیس وگان برای گیاهخواران

این دستور به سادگی بر روی مقداری مخلوط کردن، شکل دادن، بخارپز کردن و سرخ کردن تکیه دارد! حتی روش‌های مختلفی برای پخت این سوسیس‌های گیاهی وجود دارد، بسته به اینکه چگونه آنها را ترجیح می‌دهید.

مرحله 1: دانه های چیا آسیاب شده و ¼ فنجان آب را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه غلیظ شود. اگر دانه‌های چیا آسیاب شده ندارید، می‌توانید آن‌ها را خودتان با آسیاب ادویه‌ای/قهوه یا مخلوط‌کن برقی برای چند ثانیه آسیاب کنید.

مرحله 2: در همین حین، کنسرو لوبیا سفید را در یک صافی کاملاً بشویید، سپس آبکش کنید و با دستمال کاغذی خشک کنید.

مرحله 3: جو و گردو را در غذاساز یا مخلوط کن بریزید. فقط پالس کنید، نه اینکه ماشین را به طور مداوم کار کنید زیرا می خواهید مواد به جای تبدیل شدن به “آرد” بافت را حفظ کنند.

مرحله 4: تمام مواد باقیمانده را به غذاسازیا مخلوط کن اضافه کنید و دوباره پالس کنید تا ترکیب شوند.

مرحله 5: با دست 6 تا 7 عدد سوسیس درست کنید. این مخلوط نباید خیلی چسبنده باشد، اما اگر اینطور است، پاشیدن آرد جو دوسر کمک کننده است. پس از شکل گیری، برات های گیاهی را روی ظرفی که با کاغذ روغنی پوشانده اید قرار دهید و به مدت 20 دقیقه در یخچال بگذارید تا خنک شوند.

مرحله 6: هر سوسیس را در مقداری کاغذ روغنی و فویل آلومینیوم بپیچید و انتهای آن را بچرخانید، مانند یک آب نبات. سپس، در یک سبد بخارپزیا تابه قرار دهید و حدود 35 دقیقه بخارپز کنید. عکس های مرحله به مرحله را ببینید.

پس از پخته شدن، می توانید بلافاصله سرو کنید، در ماهیتابه سرخ کنید، یا حتی گریل کنید تا نتیجه ای ترد داشته باشید!

 

همچین می توانید سوسیس ها را با کمی روغن روی هر طرف بمالید و سپس به تابه ای که از قبل گرم شده اضافه کنید. حدود 7-10 دقیقه کمی سرخ کنید و چند بار بچرخانید تا کمی قهوه ای شود و لذت ببرید!

نکته: پس از بخارپز کردن سوسیس ها، اجازه دهید تا در دمای اتاق خنک شوند. کمی در یخچال بگذارید تا سفت شوند و سپس گریل کنید. این روش واقعا به آنها کمک می کند تا بافت سفت خود را حفظ کنند و روی گریل از هم نپاشند.

 

 

روکش سوسیس وگان

این مرحله کاملا اختیاری است، با این حال، شما می توانید به راحتی یک روکش سوسیس با ورق های کاغذ برنج درست کنید!

ورق های کاغذ برنج، وقتی سرخ می شوند، کاملاً بافتشان را تغییر می دهند و آن ترد سبک خوشمزه را اضافه می کنند. به علاوه، لفاف های کاغذی برنج بدون گلوتن هستند! به این معنی که این سوسیس همچنان یک سوسیس گیاهی بدون گلوتن باقی خواهد ماند تا نیازهای غذایی متعددی را برآورده کند.

شما می توانید از کاغذ برنج سفید کلاسیک یا کاغذ برنج قهوه ای استفاده کنید که بر ظاهر و مزه سوسیس ها تأثیر می گذارد.

طرز تهیه روکش سوسیس وگان

برای درست کردن پوسته، آب ولرم را به یک کاسه بزرگ اضافه کنید. یک ورق کاغذ برنج را یکی یکی به مدت 5 ثانیه در آب فرو کنید و اجازه دهید آب اضافی آن چکه کند. سپس ورق را روی تخته برشی که با کاغذ روغنی روغنی پوشانده اید قرار دهید.

یک سوسیس بخار پز شده را روی ورقه کاغذ رسیده مرطوب قرار دهید و یک بار آن را روی سوسیس تا کنید، سپس کناره های آن را تا کنید و مانند سیگار برگ به چرخاندن آن ادامه دهید. این مرحله را با بقیه سوسیس ها تکرار کنید.

یک تابه بزرگ را روی حرارت متوسط گرم کنید. هر طرف سوسیس ها را با مقدار کمی روغن بمالید و سپس به تابه اضافه کنید. حدود 7 تا 10 دقیقه به آرامی سرخ کنید، هر دقیقه یا بیشتر بچرخانید تا کاملا داغ شود.

نحوه سرو سوسیس وگان

شما همچنین می توانید این سوسیس های گیاهی را در وعده های صبحانه و برانچ سرو کنید. مانند در کنار تخم مرغ اسکرامبل وگان و سایر غذاهای مورد علاقه صبحانه.

من همچنین اغلب آنها را به تعدادی از وعده های غذایی دلچسب مورد علاقه خود در اواسط هفته اضافه می کنم، از جمله این ریزوتو قارچ گیاهی، خورش عدس با پوره سیب زمینی و در کنار این کینوا پلو با سبزیجات.

همچنین می‌توانید با سالاد و غذاهای پاستا، روی پیتزا، برش بزنید و سرو کنید، یا یک غذای کاسرول وگان را به همراه هزاران گزینه دیگر تهیه کنید! سوسیس‌های گیاهی باقی‌مانده را تا شش روز در یک ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *