آشپزی وگان, غذای گیاهخواری, غذای وگان ایرانی, ناهار وگان

چند غذای وگان با اسفناج برای گیاهخواران

اسفناج یکی از سبزیجاتی است که منبع فوق العاده ای برای آهن است به همین دلیل مصرف آن در کودکان و نوجوانان بسیار توصیه می شود. همچنین اسفناج به تقویت سیستم ایمنی و سلامت قلب کمک می کند. علاوه بر آن سطح انرژی کودکان را افزایش می دهد. اما به دلیل طعم خاص و بوی آن بسیاری از کودکان تمایلی به مصرف آن ندارند. در این مقاله چند رسیپی خوشمزه برای استفاده از اسفناج در سفره خانواده ارائه می شود.

پنکیک اسفناج

پنکیک اسفناج

پنکیک اسفناج وگان ساده، خوش طعم و سبز با شکوه است و تنها با 3 ماده تهیه می شود. برای یک وعده غذایی مغذی با اسپرید، سبزیجات یا سالاد مورد علاقه خود پر کنید.

ما عاشق این هستیم که این پنکیک های سبک کرپ وگان چقدر اسفناج بسته بندی شده و مغذی هستند. آنها یک راه عالی برای به دست آوردن مقدار زیادی سبزی هستند، بدون اینکه نیازی به خوردن برگ ها داشته باشید!

آنها همچنین یک راه عالی برای رساندن اسفناج به بچه ها هستند. برادرزاده من نه تنها به یاد آورد که یک سال پیش این پنکیک ها را داشت، بلکه در واقع در آخرین بازدید خود آنها را به طور ویژه درخواست کرد! چه کسی می تواند این پنکیک های سبز روشن را فراموش کند!

مواد لازم برای پخت پنکیک

تنها چیزی که برای تهیه این پنکیک نیاز دارید این است:

  • اسفناج
  • آرد سفید ساده (یا همه منظوره)
  • شیر سویا

 

فقط تمام مواد را در مخلوط کن بریزید تا خمیری صاف و سبز روشن داشته باشید. قوام باید مانند خامه باشد، می‌خواهید کمی غلیظ باشد اما همچنان قابل ریختن باشد تا خودش را در تابه پخش کند.

طرز تهیه پنکیک اسفناج

برای پختن پنکیک، مقدار کمی روغن را در یک تابه پنکیک یا تابه ای که به خوبی مزه دار شده گرم کنید. وقتی داغ شد، مقداری از خمیر را در وسط بریزید و تابه را بلند کرده و کج کنید تا خمیر به اطراف بچرخد تا کل تابه پر شود.

وقتی سطح بالای پنکیک پخته شد، آن را شل کرده و با کفگیر برگردانید. یک دقیقه دیگر بپزید تا طرف دیگر آن هم کمی سرخ شود.سپس با بقیه خمیر تکرار کنید تا زمانی که تمام شود. بسته به اندازه تابه شما بین 4-6 پنکیک درست می شود.

پنکیک ها را معمولاً تازه از تابه سرو می کنیم. اما می‌توانید آن‌ها را در بشقاب بچینید و یا با یک حوله بپوشانید یا در فر با دمای پایین بگذارید تا آماده سرو شوید.

خوراک اسفناج و نخود

خوراک اسفناج و نخود

اگر به دنبال یک غذای خوشمزه و سالم هستید که تهیه آن آسان باشد، از این نخود کاری اسفناج دیدن نکنید! این غذای گیاهی پسند با طعم و مواد مغذی در عرض 40 دقیقه آماده می شود. بیایید آشپزی کنیم!

مواد لازم

برای تهیه این کاری اسفناج نخودچی به موارد زیر نیاز دارید:

  • نخود، با نام مستعار لوبیا گاربانزو: برای راحتی کار از نخود کنسرو شده استفاده می کنیم.اگر نخود خشکی دارید که می‌خواهید استفاده کنید، قبل از استفاده در این دستور، آن‌ها را جداگانه بپزید. شما به حدود ½ فنجان یا 100 گرم نخود خشک برای جایگزینی 1 قوطی نخود پخته شده نیاز دارید.
  • اسفناج: در این دستور اسفناج زیاد مصرف می شود! ممکن است در ابتدا از اینکه چقدر به نظر می رسد شگفت زده شوید، اما با پخته شدن آن کوچک شده و پژمرده می شود.ما به شدت توصیه می کنیم از اسفناج تازه برای بهترین طعم استفاده کنید. اسفناج بچه یا اسفناج جوان نیز لطیف ترین بافت را می دهد.اگر فقط اسفناج منجمد در دسترس دارید، قبل از اضافه کردن آن به کاری، آن را جداگانه آب کنید. رنگ با اسفناج منجمد کمتر پر جنب و جوش خواهد بود.
  • گوجه فرنگی: کنسرو گوجه فرنگی برای استفاده در هر چیز تند و تند بسیار مناسب است. گوجه فرنگی خرد شده از یک قوطی ساده ترین انتخاب است و طعم زیادی به این کاری می دهد.
  • ادویه جات ترشی جات: ما از ترکیبی از ادویه جات ترشی جات استفاده می کنیم که همیشه در انبار داریم، به علاوه مقداری گارام ماسالا برای گرد کردن آن. اگر ترکیب ادویه چانا ماسالا دارید، می توانید به جای آن از آن استفاده کنید.

خوراک اسفناج و نخود

طرز تهیه

در اینجا یک راهنمای گام به گام در مورد طرز تهیه این کاری اسفناج و نخود گیاهی آورده شده است.

توجه کنید بر خلاف دستورهای دیگر، نخود را در ابتدا تفت داده و مزه دار می کنیم که طعم آن را بیشتر می کند. بیشتر دستور العمل های دیگر فقط نخود را می جوشانند، و به نظر من می توانند کمی ملایم باشند.

در دستور پخت ما نیز مقدار اسفناج کم نمی شود، فقط یک مشت اسفناج وجود ندارد، بلکه یک ظرف کامل است که یک سس غلیظ و لطیف درست می کند.

خوراک اسفناج و نخود

  • مرحله 1 – روغن نباتی را در یک ماهیتابه روی حرارت متوسط گرم کنید. زیره را اضافه کنید و 30 ثانیه تفت دهید.
  • مرحله 2 – پیاز خلال شده و شکر قهوه ای را اضافه کنید و به مدت 5 دقیقه تفت دهید و هر از گاهی هم بزنید.
  • مرحله 3 – نخود و نمک را اضافه کنید، حرارت را زیاد کنید و 5 دقیقه دیگر تفت دهید و مرتب هم بزنید.
  • مرحله 4 – حرارت را به حالت متوسط برگردانید و سیر، زنجبیل و ادویه ها را اضافه کنید. 2 دقیقه سرخ کنید.
  • مرحله 5 – گوجه فرنگی ها را اضافه کنید و به مدت 10 دقیقه روی حرارت متوسط بپزید.
  • مرحله 6 – گارام ماسالا را هم بزنید، سپس اسفناج و آب لیمو را اضافه کنید. با درب بپوشانید و 2 تا 4 دقیقه بپزید تا اسفناج پژمرده شود.

سس اسفناج ماکارونی

سس اسفناج ماکارونی

آیا به دنبال این دستور غذا هستید زیرا عاشق سس های سریع پاستا هستید؟ اگر می خواهید دستور العمل های منحصر به فرد و خوشمزه دیگری را امتحان کنید، سس پاستا شیر نارگیل، سس پاستا هویج کاراملی شده یا این سس مخفی سبزیجات (نه فقط برای بچه ها) را توصیه می کنیم.

اسفناج و خواص آن

اسفناج تازه طعم کمی تلخ و فلزی دارد و بافتی نرم و جویدنی دارد که ممکن است برای برخی افراد جذاب نباشد. طعم فلزی به دلیل محتوای بالای آهن آن است که می تواند برای برخی افراد مضر باشد. اما اگر می خواهید اسفناج را در رژیم غذایی خود بگنجانید، این دستور غذا همان چیزی است که به دنبالش بودید.

اگر دستور سس ماکارونی اسفناج را امتحان کنید، یک سس ماکارونی خامه ای غیر لبنی با کمی اسفناج دریافت خواهید کرد. برگ های اسفناج خرد شده رنگ سبز پر جنب و جوشی به سس می دهد، در حالی که ترکیب خامه غیر لبنی آن را غنی و مقوی می کند. وقتی صحبت از دستور العمل های اسفناج به میان می آید، سیر برای افزودن یک نت خوش طعم به سس ضروری است و آن را رضایت بخش و خوشمزه می کند که می توانید در کمترین زمان آن را درست کنید.

 

مواد لازم برای تهیه سس اسفناج ماکارونی

پس برای تهیه این سس ماکارونی اسفناج خامه ای به چه چیزهایی نیاز دارید؟ فرقی نمی‌کند گیاه‌خوار باشید یا عاشق پنیر، این دستور غذا با ترجیحات غذایی شما سازگار است، بدون اینکه طعم آن به خطر بیفتد. این 5 ماده ساده ای است که من در مورد آنها صحبت کردم:

  • برگ های اسفناج تازه
  • سیر
  • خامه غیر لبنی
  • مخمر تغذیه ای به جای پنیر پارمزان
  • روغن زیتون

سس اسفناج ماکارونی

دستورالعمل آماده سازی مواد

  • ماکارونی را طبق دستورالعمل بسته در یک قابلمه بزرگ آب بپزید.
  • حبه های سیر را پوست گرفته و ریز خرد کنید.
  • برگ های اسفناج را بشویید (اگر آنها را شسته نشده بخرید). آنها را به غذاساز اضافه کنید و به قطعات کوچک، اما نه قوام خالص، خرد کنید.
  • اگر از اسفناج یخ زده استفاده می کنید، قبل از استفاده اجازه دهید تا آب شود. ما اسفناج یخ زده ای می خریم که شبیه تکه های یخ سبز کوچک است. آنها را درست داخل ووک یا ماهیتابه می ریزیم و در حین پخت می گذاریم ذوب شوند.

درست کردن سس ماکارونی اسفناج

  • یک ماهیتابه یا ووک را روی حرارت متوسط گرم کنید. روغن زیتون و سیر خرد شده را اضافه کنید. هم بزنید و 1 دقیقه تفت دهید.
  • برگ های اسفناج خرد شده را اضافه کنید. یک دقیقه دیگر هم بزنید و بپزید.
  • خامه غلیظ (ما از نسخه بدون لبنیات استفاده کردیم) و پنیر پارمزان (ما از مخمر تغذیه ای استفاده کردیم) را اضافه کنید. خوب هم بزنید و به جوش بیاورید. تقریبا 1 دقیقه دیگر
  • یک ظرف نازک بلند بردارید و از مخلوط کن غوطه ور استفاده کنید تا آن را فوق العاده صاف و کرمی کنید.
  • پاستا پخته شده را آبکش کرده و با سس اسفناج خامه ای مخلوط کنید. در حالی که گرم است با پارمزان رنده شده یا مخمر مغذی سرو کنید.

 

نکته آشپزی

اگر به صورت دسته‌ای پخت می‌کنید، می‌توانید آخرین مرحله از مخلوط کردن پاستا را با سس اسفناج نادیده بگیرید. بهتر است سس و ماکارونی پخته شده را جدا نگه دارید، به خصوص اگر قصد دارید آنها را برای چند روز نگهداری کنید. این به جلوگیری از خیس شدن پاستا و از دست دادن بافت آن کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *